Office Samurai. Rozdział I, cz. 1: IDŹ I ZOBACZ

Fragment książki Office Samurai: Pierwsze kroki do wdrożenia Lean w biurze Jest 16 stycznia 1986 roku. Amerykanie gromadzą się przed teleodbiornikami. Właśnie rozpoczyna się transmisja na żywo ze startu promu Challenger. Godzina 16:39. W 73. sekundzie po rozpoczęciu...

czytaj dalej

Magazyn jako papierek lakmusowy produkcji

Magazyn, a dokładniej rzecz ujmując sposób jego funkcjonowania, jest bardzo dobrym wskaźnikiem tego, co dzieje się w całym przedsiębiorstwie. Właśnie dlatego chciałbym poruszyć ten temat i przybliżyć ci sposób, w jaki Lean Management patrzy na magazyny i ich...

czytaj dalej

Organizacje rozwijają się poprzez kryzysy

W 1972 roku Larry E. Greiner stwierdził, że to, co widzi, obserwując rozwój firm, to jedna, uniwersalna prawidłowość – organizacje rozwijają się poprzez kryzysy.          Na podstawie analizy 500 największych amerykańskich przedsiębiorstw (lista stworzona przez...

czytaj dalej

Wdrożenia – czy zawsze warto się na nie zdecydować?

Wiele firm zastanawiających się nad wdrożeniem Lean Management wychodzi od potrzeby zmniejszenia kosztów. Tak też było w pewnej firmie, o której chciałbym Ci dzisiaj opowiedzieć. Zostaliśmy poproszeni o przyjrzenie się bliżej procesom produkcyjnym właśnie pod kątem...

czytaj dalej

Matryca kompetencji – co to jest i do czego służy?

Matryca kompetencji (ang. skill matrix) jest to bardzo proste graficzne przedstawienie istotnych dla pracy całego zespołu umiejętności każdego wchodzącego w jego skład pracownika. Co to oznacza? Do czego się przydaje? Zapraszamy do lektury. Co to jest matryca...

czytaj dalej

Rozwój kompetencji pracowników – dlaczego i po co?

Ostatnio mignęła mi na Youtubie piosenka „Lean on”. Zainteresowany, co też tam o Leanie śpiewają – kliknąłem. A tam niespodzianka!  W tej piosence wcale nie śpiewają o Lean Menagement. Przecież „lean”, oprócz „szczupły, odchudzony”, ma też drugie znaczenie – „polegać...

czytaj dalej

Nie wiesz, od czego zacząć? Zacznij obserwować!

Działanie efektywnej firmy składa się z wielu współdziałających procesów: docierania do potencjalnych klientów, czyli marketingu, pozyskiwania od nich zleceń – sprzedaży, następnie planowania i przygotowania produkcji, wreszcie samego wytwarzania oraz dostarczenia...

czytaj dalej

ZADAJ PYTANIE

JEŚLI MASZ PROBLEM, ZADAJ MI PYTANIE