System Kaizen podstawą ciągłego doskonalenia w firmie

W poprzednim artykule (Kaizen – filozofia, która wiele potrafi) opowiedziałem o Kaizen – filozofii postępowania wywodzącej się z Japonii, która oznacza stałe doskonalenie małymi krokami. Chciałem pokazać ci, że zmiana na lepsze jest możliwa oraz jaki...

czytaj dalej

Kaizen – filozofia, która wiele potrafi

Wielokrotnie pisałem już o tym, że duża grupa przedsiębiorców (często trafnie) narzeka, że ich pracownicy nie myślą. Dopuszczają do powstawania błędów, ponieważ wykonują swoją pracę zupełnie bezrefleksyjnie. Ciężko w takim środowisku uwierzyć w możliwość rozwoju,...

czytaj dalej

Poka-yoke jako sposób na uniknięcie błędów i defektów

Mało kto wie, że Toyota wcale nie zaczynała od produkcji samochodów. Jednym z pierwszych produktów firmy były maszyny tkackie, które zyskały ogromną popularność dzięki zastosowaniu błędoodpornego mechanizmu. Wyprodukowana przez japończyków maszyna wykrywała zerwanie...

czytaj dalej

5S – od chaosu do efektywności w firmie

Jak to często bywa, wszystko zaczęło się w Japonii! Pewnego dnia pracownicy Toyoty uświadomili sobie, że dużo szybciej i dokładniej wykonują swoje zadania, gdy ich stanowisko pracy jest uporządkowanie. To spostrzeżenie sprawiło, że przyjrzeli się tematowi...

czytaj dalej

Office Samurai. Rozdział I, cz. 2: IDŹ I ZOBACZ

Z początkiem rozdziału możesz zapoznać się, klikając w poniższy link: https://leanaction.pl/2017/03/04/office-samurai-rozdzial-i-cz-1-idz-i-zobacz/ Do tej pory najczęściej spotykaliśmy się z tradycyjną strukturą, w której pracownicy jedynie wykonywali polecenia...

czytaj dalej

Office Samurai. Rozdział I, cz. 1: IDŹ I ZOBACZ

Fragment książki Office Samurai: Pierwsze kroki do wdrożenia Lean w biurze Jest 16 stycznia 1986 roku. Amerykanie gromadzą się przed teleodbiornikami. Właśnie rozpoczyna się transmisja na żywo ze startu promu Challenger. Godzina 16:39. W 73. sekundzie po rozpoczęciu...

czytaj dalej

ZADAJ PYTANIE

JEŚLI MASZ PROBLEM, ZADAJ MI PYTANIE