Reklamacje – czy stratę można przekuć w zysk?

Autorem dzisiejszego artykułu jest Krzysztof Dudek – specjalista ds. usprawniania procesów reklamacyjnych w Lean Action Sp. z o.o. Są takie zdania, które momentalnie wzbudzają moją czujność i są oznaką tego, że warto przyjrzeć się temu, co dzieje się w organizacji....

czytaj dalej

System Kaizen podstawą ciągłego doskonalenia w firmie

W poprzednim artykule (Kaizen – filozofia, która wiele potrafi) opowiedziałem o Kaizen – filozofii postępowania wywodzącej się z Japonii, która oznacza stałe doskonalenie małymi krokami. Chciałem pokazać ci, że zmiana na lepsze jest możliwa oraz jaki...

czytaj dalej

Kaizen – filozofia, która wiele potrafi

Wielokrotnie pisałem już o tym, że duża grupa przedsiębiorców (często trafnie) narzeka, że ich pracownicy nie myślą. Dopuszczają do powstawania błędów, ponieważ wykonują swoją pracę zupełnie bezrefleksyjnie. Ciężko w takim środowisku uwierzyć w możliwość rozwoju,...

czytaj dalej

Co niosą globalne trendy polskim firmom

Jak wygląda współcześnie nasz rynek? Co z perspektywy lokalnego przedsiębiorcy zmieniło się w ciągu ostatnich kilkunastu lat? W tym krótkim artykule przedstawię ci konsekwencje, jakie płyną z zachodzących aktualnie zmian oraz sposoby, jak sobie z nimi poradzić....

czytaj dalej

Poka-yoke jako sposób na uniknięcie błędów i defektów

Mało kto wie, że Toyota wcale nie zaczynała od produkcji samochodów. Jednym z pierwszych produktów firmy były maszyny tkackie, które zyskały ogromną popularność dzięki zastosowaniu błędoodpornego mechanizmu. Wyprodukowana przez japończyków maszyna wykrywała zerwanie...

czytaj dalej

ZADAJ PYTANIE

JEŚLI MASZ PROBLEM, ZADAJ MI PYTANIE