Kaizen – filozofia, która wiele potrafi
Wielokrotnie pisałem już o tym, że duża grupa przedsiębiorców (często trafnie) narzeka, że ich pracownicy nie myślą. Dopuszczają do powstawania błędów, ponieważ wykonują swoją pracę zupełnie bezrefleksyjnie. Ciężko w takim środowisku uwierzyć w możliwość rozwoju,...
czytaj dalej5s na produkcji i w biurze – jak wdrażać i czego nie robić
O tym, na czym polega 5s pisaliśmy już w artykule 5s – od chaosu do efektywności w firmie. Dziś skupimy się na szczegółowym przedstawieniu poszczególnych etapów wdrożenia oraz pokażemy najczęstszy błąd popełniany w przypadku stosowania tej techniki w biurach....
czytaj dalejSMED – krótsze przezbrajanie drogą do efektywnej produkcji
Żyjemy w czasach w których ogromne znaczenie ma dywersyfikacja oferowanych produktów i możliwość dostosowania ich do oczekiwań konkretnego klienta. Oznacza to, że konieczne jest produkowanie wielu produktów w jak najkrótszym czasie przy zachowaniu atrakcyjnej ceny....
czytaj dalejSkutecznie odpowiedz na potrzeby klienta dzięki Mapowaniu Strumienia Wartości
Czy możliwe jest skuteczne zarządzanie, jeśli tak naprawdę nie zdajemy sobie sprawy z tego, czym mamy zarządzać i z jakimi problemami się mierzyć? Czy możemy odpowiedzieć na potrzeby klienta, jeśli ich metodycznie nie poznaliśmy? Odpowiedź jest prosta: nie....
czytaj dalejCo niosą globalne trendy polskim firmom
Jak wygląda współcześnie nasz rynek? Co z perspektywy lokalnego przedsiębiorcy zmieniło się w ciągu ostatnich kilkunastu lat? W tym krótkim artykule przedstawię ci konsekwencje, jakie płyną z zachodzących aktualnie zmian oraz sposoby, jak sobie z nimi poradzić....
czytaj dalejPoka-yoke jako sposób na uniknięcie błędów i defektów
Mało kto wie, że Toyota wcale nie zaczynała od produkcji samochodów. Jednym z pierwszych produktów firmy były maszyny tkackie, które zyskały ogromną popularność dzięki zastosowaniu błędoodpornego mechanizmu. Wyprodukowana przez japończyków maszyna wykrywała zerwanie...
czytaj dalej5S – od chaosu do efektywności w firmie
Jak to często bywa, wszystko zaczęło się w Japonii! Pewnego dnia pracownicy Toyoty uświadomili sobie, że dużo szybciej i dokładniej wykonują swoje zadania, gdy ich stanowisko pracy jest uporządkowanie. To spostrzeżenie sprawiło, że przyjrzeli się tematowi...
czytaj dalejOffice Samurai. Rozdział I, cz. 2: IDŹ I ZOBACZ
Z początkiem rozdziału możesz zapoznać się, klikając w poniższy link: https://leanaction.pl/2017/03/04/office-samurai-rozdzial-i-cz-1-idz-i-zobacz/ Do tej pory najczęściej spotykaliśmy się z tradycyjną strukturą, w której pracownicy jedynie wykonywali polecenia...
czytaj dalejJeśli nie mierzysz, nie zarządzasz! Czyli o mierzeniu czasów w procesach biurowych.
Jednym z największych wyzwań w usprawnianiu procesów w firmach usługowych jest mierzenie czasu trwania poszczególnych procesów. Ta kwestia, choć brzmi trywialnie, ma bezpośrednie przełożenie na możliwość przewidywania, planowania a wreszcie doskonalenia przebiegu...
czytaj dalejOffice Samurai. Rozdział I, cz. 1: IDŹ I ZOBACZ
Fragment książki Office Samurai: Pierwsze kroki do wdrożenia Lean w biurze Jest 16 stycznia 1986 roku. Amerykanie gromadzą się przed teleodbiornikami. Właśnie rozpoczyna się transmisja na żywo ze startu promu Challenger. Godzina 16:39. W 73. sekundzie po rozpoczęciu...
czytaj dalej