Skutecznie odpowiedz na potrzeby klienta dzięki Mapowaniu Strumienia Wartości
Czy możliwe jest skuteczne zarządzanie, jeśli tak naprawdę nie zdajemy sobie sprawy z tego, czym mamy zarządzać i z jakimi problemami się mierzyć? Czy możemy odpowiedzieć na potrzeby klienta, jeśli ich metodycznie nie poznaliśmy? Odpowiedź jest prosta: nie....
czytaj dalejCo niosą globalne trendy polskim firmom
Jak wygląda współcześnie nasz rynek? Co z perspektywy lokalnego przedsiębiorcy zmieniło się w ciągu ostatnich kilkunastu lat? W tym krótkim artykule przedstawię ci konsekwencje, jakie płyną z zachodzących aktualnie zmian oraz sposoby, jak sobie z nimi poradzić....
czytaj dalejPoka-yoke jako sposób na uniknięcie błędów i defektów
Mało kto wie, że Toyota wcale nie zaczynała od produkcji samochodów. Jednym z pierwszych produktów firmy były maszyny tkackie, które zyskały ogromną popularność dzięki zastosowaniu błędoodpornego mechanizmu. Wyprodukowana przez japończyków maszyna wykrywała zerwanie...
czytaj dalej5S – od chaosu do efektywności w firmie
Jak to często bywa, wszystko zaczęło się w Japonii! Pewnego dnia pracownicy Toyoty uświadomili sobie, że dużo szybciej i dokładniej wykonują swoje zadania, gdy ich stanowisko pracy jest uporządkowanie. To spostrzeżenie sprawiło, że przyjrzeli się tematowi...
czytaj dalejOffice Samurai. Rozdział I, cz. 2: IDŹ I ZOBACZ
Z początkiem rozdziału możesz zapoznać się, klikając w poniższy link: https://leanaction.pl/2017/03/04/office-samurai-rozdzial-i-cz-1-idz-i-zobacz/ Do tej pory najczęściej spotykaliśmy się z tradycyjną strukturą, w której pracownicy jedynie wykonywali polecenia...
czytaj dalejJeśli nie mierzysz, nie zarządzasz! Czyli o mierzeniu czasów w procesach biurowych.
Jednym z największych wyzwań w usprawnianiu procesów w firmach usługowych jest mierzenie czasu trwania poszczególnych procesów. Ta kwestia, choć brzmi trywialnie, ma bezpośrednie przełożenie na możliwość przewidywania, planowania a wreszcie doskonalenia przebiegu...
czytaj dalejOffice Samurai. Rozdział I, cz. 1: IDŹ I ZOBACZ
Fragment książki Office Samurai: Pierwsze kroki do wdrożenia Lean w biurze Jest 16 stycznia 1986 roku. Amerykanie gromadzą się przed teleodbiornikami. Właśnie rozpoczyna się transmisja na żywo ze startu promu Challenger. Godzina 16:39. W 73. sekundzie po rozpoczęciu...
czytaj dalejOrganizacje rozwijają się poprzez kryzysy
W 1972 roku Larry E. Greiner stwierdził, że to, co widzi, obserwując rozwój firm, to jedna, uniwersalna prawidłowość – organizacje rozwijają się poprzez kryzysy. Na podstawie analizy 500 największych amerykańskich przedsiębiorstw (lista stworzona przez...
czytaj dalejStruktura odbija sposób myślenia – dlaczego „kij i marchewka” przestaje działać
Wyobraźmy sobie przykładową firmę. Rozrysujmy jej strukturę – na samej górze widzimy właściciela, pod nim kierowników, którzy zarządzają kierownikami średniego szczebla, odpowiadającymi wreszcie za pracowników liniowych. Gdybyś chciał się dowiedzieć czegoś o procesach...
czytaj dalejWdrożenia – czy zawsze warto się na nie zdecydować?
Wiele firm zastanawiających się nad wdrożeniem Lean Management wychodzi od potrzeby zmniejszenia kosztów. Tak też było w pewnej firmie, o której chciałbym Ci dzisiaj opowiedzieć. Zostaliśmy poproszeni o przyjrzenie się bliżej procesom produkcyjnym właśnie pod kątem...
czytaj dalej