5S – od chaosu do efektywności w firmie
Jak to często bywa, wszystko zaczęło się w Japonii! Pewnego dnia pracownicy Toyoty uświadomili sobie, że dużo szybciej i dokładniej wykonują swoje zadania, gdy ich stanowisko pracy jest uporządkowanie. To spostrzeżenie sprawiło, że przyjrzeli się tematowi...
czytaj dalejOffice Samurai. Rozdział I, cz. 2: IDŹ I ZOBACZ
Z początkiem rozdziału możesz zapoznać się, klikając w poniższy link: https://leanaction.pl/2017/03/04/office-samurai-rozdzial-i-cz-1-idz-i-zobacz/ Do tej pory najczęściej spotykaliśmy się z tradycyjną strukturą, w której pracownicy jedynie wykonywali polecenia...
czytaj dalejJeśli nie mierzysz, nie zarządzasz! Czyli o mierzeniu czasów w procesach biurowych.
Jednym z największych wyzwań w usprawnianiu procesów w firmach usługowych jest mierzenie czasu trwania poszczególnych procesów. Ta kwestia, choć brzmi trywialnie, ma bezpośrednie przełożenie na możliwość przewidywania, planowania a wreszcie doskonalenia przebiegu...
czytaj dalejOffice Samurai. Rozdział I, cz. 1: IDŹ I ZOBACZ
Fragment książki Office Samurai: Pierwsze kroki do wdrożenia Lean w biurze Jest 16 stycznia 1986 roku. Amerykanie gromadzą się przed teleodbiornikami. Właśnie rozpoczyna się transmisja na żywo ze startu promu Challenger. Godzina 16:39. W 73. sekundzie po rozpoczęciu...
czytaj dalejWdrożenie standardów w firmie: dlaczego to robimy i co możemy zyskać?
Jest taka firma, która w każdym swoim oddziale, niezależnie od miasta czy nawet kraju, dostarcza dokładnie identyczne produkty. Każdy pracownik, nawet ten dopiero co zatrudniony, wie dokładnie, co ma robić i już od pierwszych dni swojej pracy jest w stanie generować...
czytaj dalejMatryca kompetencji – co to jest i do czego służy?
Matryca kompetencji (ang. skill matrix) jest to bardzo proste graficzne przedstawienie istotnych dla pracy całego zespołu umiejętności każdego wchodzącego w jego skład pracownika. Co to oznacza? Do czego się przydaje? Zapraszamy do lektury. Co to jest matryca...
czytaj dalejLean Management w usługach – 3 największe różnice
Santander Consumer Bank, Raiffeisen Polbank, Capgemini, Lufthansa Global Business Services, RWE, – co łączy te na pierwszy rzut oka tak różne organizacje? Mogą one pochwalić się dobrze wdrożonym Lean Management. Wiele osób jest zdziwionych, gdy dowiaduje się, że...
czytaj dalej