Cele
Dziś 1 lipca, dla wielu z was rozpoczęły się wakacje. Przykładowo, moi znajomi żeglują teraz na morzu. Ci z was, którzy żeglują wiedzą, że dla dobrego żeglarza nie ma złego wiatru, aby dotrzeć do celu. Dlaczego? Bo gdy żeglarz wyznaczy cel swojej wyprawy, potrafi...
czytaj dalejFundament biznesu
Jeszcze w styczniu snuliśmy plany, ustalaliśmy cele, przyszłość była przewidywalna, czuliśmy się pewnie. Niespodziewanie, w marcu mały wirusik zatrząsnął całym światem, a także naszymi biznesami. Teraz, w czerwcu większość osób, od właścicieli małych firm do prezesów...
czytaj dalejWykres Yamazumi – jedno z narzędzi wykorzystywanych w firmach motoryzacyjnych
Artykuł autorstwa Katarzyny Zientek Optymalizowanie procesów produkcyjnych jest zajęciem nie narażającym na nudę. Jak łatwo się domyślić dzieje się tak za sprawą różnorodności procesów – firma firmie nie równa. Każda z branży ma własną unikatową specyfikę....
czytaj dalejPapierologia, papierologia… Czy faktycznie jest zbędna i czy nadal powinna się tak nazywać?
Artykuł autorstwa Katarzyny Zientek Obieg dokumentacji w firmie kojarzy się z wypełnianiem zbędnych formularzy, które tak właściwie nic nikomu dobrego nie przynoszą, a jedynie zabierają tak cenny dla nas czas i energię. Nie brzmi to ani ciekawie ani...
czytaj dalejKlucz do ciągłego doskonalenia
Toyota z małej firemki w zacofanym kraju stała się liderem niezawodności na globalnym rynku. Jak się to udało? Założyciele Toyoty już na samym początku swojej działalności dostrzegli potencjał tkwiący w ludziach. Kluczem do sukcesu byli ich pracownicy, którzy z...
czytaj dalejLepsza komunikacja – mniejsza irytacja! Komunikacja wspierająca rozwój firmy
„Przecież to, co powiedziałem, było jasne! Dlaczego znowu źle to robią?!” – denerwujemy się, gdy kolejne wydelegowane przez nas zadanie nie jest realizowane tak, jak byśmy sobie tego życzyli. Czy podwładny nas nie zrozumiał? A może celowo robi nam na złość? Takie...
czytaj dalejReklamacje – czy stratę można przekuć w zysk?
Autorem dzisiejszego artykułu jest Krzysztof Dudek – specjalista ds. usprawniania procesów reklamacyjnych w Lean Action Sp. z o.o. Są takie zdania, które momentalnie wzbudzają moją czujność i są oznaką tego, że warto przyjrzeć się temu, co dzieje się w organizacji....
czytaj dalejJak zabezpieczyć się przed utratą wiedzy wraz z odejściem pracownika?
Wiele osób po odejściu dobrego pracownika narzeka, że teraz nie ma go kim zastąpić. Przecież dana osoba tak skutecznie wykonywała swoje obowiązki! Jeśli była do tego posiadała unikalne stanowisko i wraz ze swoim odejściem zabrała z firmy wiedzę na temat poszczególnych...
czytaj dalejJak mniejszą załogą zrobić czy wyprodukować więcej? Wyzwania rynku pracownika
“Brakuje nam ludzi do pracy!” – często słyszę to zdanie z ust prezesów polskich przedsiębiorstw. Chętnie rozwijaliby oni swoje firmy: kupowali maszyny, budowali nowe hale i zwiększali produkcję, ale napotykają na barierę dotąd niespotykaną. Nie są w...
czytaj dalejSystem Kaizen podstawą ciągłego doskonalenia w firmie
W poprzednim artykule (Kaizen – filozofia, która wiele potrafi) opowiedziałem o Kaizen – filozofii postępowania wywodzącej się z Japonii, która oznacza stałe doskonalenie małymi krokami. Chciałem pokazać ci, że zmiana na lepsze jest możliwa oraz jaki...
czytaj dalej