JAK DZIAŁAMY
“Wierzę, że pewnego dnia w Polsce każda firma będzie w pełni wykorzystywała potencjał swoich pracowników oraz stworzy przestrzeń, w której komfortowe warunki pracy sprawią, że ludzie będą w pełni identyfikować się z organizacją i całym sercem angażować w pracę. Firma z mojej wizji to firma wysoce elastyczna, tworząca liczne innowacje i dynamicznie rozwijająca się na rynku globalnym; to firma której produkty stanowią symbol najwyższej jakości. Aby firma dążyła do, a nawet osiągnęła ten ambitny cel, wspieramy ją i szkolimy pracowników, audytujemy procesy, doradzamy i wdrażamy usprawnienia.”
Michał Wolak
prezes Lean Action Sp. z o.o.
AUDYT EFEKTYWNOŚCI PROCESÓW – ANALIZA OBECNEGO STANU PRZEDSIĘBIORSTWA
Audyt Efektywności Procesów stanowi pierwszy krok większości projektów doradczych, pozwala bowiem na rzetelną analizę efektywności procesów zachodzących w organizacji. Dzięki wykonaniu audytu jesteśmy wskazać obszary, które w pierwszej kolejności wymagają uwagi, a także dalsze kroki, których realizacja pozwoli firmie uzyskać oszczędności lub wzrost wydajności. Audyt może być traktowany zarówno jako samodzielny produkt, jak i jako wstęp do projektu doradczego. W raporcie poaudytowym przedstawiamy konkretne propozycje usprawnień, których wdrożenie pozwoliłoby na zwiększenie efektywności obserwowanych procesów.
PROJEKTY DORADCZE – PRZYKŁADOWE OBSZARY
Podczas projektu wdrożeniowo-doradczego pracujemy wraz z pracownikami oraz kadrą zarządczą tak, aby jak najefektywniej wdrożyć dopasowane do potrzeb firmy rozwiązania. Przykładowe procesy i obszary, które usprawniamy, to między innymi:
Obieg informacji i dokumentów
- otrzymywanie szybko pełnych danych o procesach zachodzących w firmie
- jasne określenie odpowiedzialności w przekazywaniu dokumentacji/informacji
- ułatwienie zarządzania zadaniami
- zmniejszenie ilości papierowej dokumentacji
- podniesienie efektywności wszystkich działów
Optymalne ułożenie stanowisk i maszyn na hali
- skrócenie dróg transportowych
- polepszenie przepływu produktów i wyrobów gotowych
- poprawienie ergonomii pracy
- zmniejszenie zapasów w toku – czyli zamrożonych pieniędzy
- skrócenie czasu realizacji zleceń
Proces produkcji
- skrócenie czasu realizacji zleceń
- realizacja większej ilości zleceń przy wykorzystaniu tych samych zasobów
- podniesienie jakości produktów
- wystandaryzowanie procesów
- obniżenie kosztów produkcji
Proces obsługi reklamacji
- stworzenie dokumentacji niezbędnej do zarządzania procesem reklamacji
- optymalizacja kosztów związanych z obsługą reklamacji
- wyszkolenie pracowników w zakresie poprawnej obsługi reklamacji
- zmniejszenie ilości reklamacji
- zwiększenie zadowolenia klientów i ich lojalności wobec marki
Zachowanie wiedzy w organizacji
- wdrożenie narzędzi zatrzymujących wiedzę w organizacji
- skrócenie czasu wdrożenia nowych pracowników
- poprawa jakości wykonywanych zadań
- łatwiejsze zarządzanie pracownikami i ich rozwojem w ramach organizacji
- dynamiczniejszy rozwój organizacji
Proces windykacji należności
- skrócenie czasu ściągania należności
- zwiększenie ściągalności należności
- poprawa relacji z klientami
- większa kontrola procesu windykacji
- polepszenie płynności finansowej firmy
Naszym celem jest poprawa organizacji pracy ludzi i usprawnienie procesów. Pozwala nam to mieć pewność, że osiągnięte podniesienie efektywności firmy będzie nie chwilowe, lecz trwałe.